Verbindende communicatie op de werkvloer

Datum/ uur
18/10/2018
Volledige dag


Raak je soms vast in je communicatie met klanten, collega’s of partners en wil je hieraan werken? Wil je ontdekken hoe je constructiever contact kan maken met anderen? Wil je beter leren netwerken? Wil je ontevreden klanten kunnen ombuigen naar tevreden klanten? Wil je je medewerkers beter kunnen aansturen? Wil je leren hoe je feedback kan geven? Of wil je graag leren hoe je op een efficiënte manier met je baas kunt onderhandelen?

Constructief en eerlijk leren luisteren en communiceren

In deze workshop krijg je inzicht in hoe communicatie werkt. We doen inspiratie op bij Marshall Rosenberg, de grondlegger van de verbindende communicatie. Hij heeft een vierstappenmodel van communicatie ontwikkeld: waarneming, gevoel, behoefte en verzoek. Je leert het verschil kennen tussen waarnemen en de manier waarop we de wereld interpreteren. Je wordt je bewust van je eigen gevoelens en behoeften, alsook van die van de ander. Door dat groeiend bewustzijn wordt het gemakkelijker om je boodschap helder te formuleren, eerlijk te spreken en constructief te luisteren naar de ander en naar jezelf. Zo leer je effectiever communiceren.

Doelen van verbindend communiceren

Tijdens de dagtraining ga je aan de slag met verschillende voorbeelden en oefeningen om jezelf te trainen in het verbindend communiceren. Na de workshop heb je concrete tools en inzichten die je in je team, met je klanten of met je partners kan uitproberen. Zo zul je:

  • Het verschil kennen tussen feit en waarneming waardoor je vlotter contact kunt maken met klanten en partners
  • Je (gevoelige) triggers kennen in professionele context
  • Constructief kunnen reageren waardoor je professioneel blijft
  • Een yes-set opgebouwd hebben vanuit vraagstellingen
  • Je eigen behoeftes kunnen verwoorden en benoemen waardoor je makkelijker verbinding maakt met collega’s, klanten en partners
  • Concrete en duidelijke verzoeken kunnen formuleren en die onderscheiden van eisen
  • Makkelijker met moeilijke klanten kunnen omgaan
  • Een goede bemiddelaar zijn
  • Je team beter kunnen aansturen

Datum en locatie

Er zijn momenteel twee trainingen gepland. Eentje op 18/10/2018 en eentje op 26/03/2019. Ze vinden allebei plaats in de Blauwe Poort in Melle. Dat is een polyvalente ruimte die zeer sfeervol is en rustgevend werkt. Ideaal voor een inspirerende dag communicatietraining.

Details

  • Data: 18/10/2018 of 26/03/2019
  • Locatie: Blauwe Poort, Collegebaan 49A in Melle
  • Prijs: 152 euro excl. BTW
  • Inbegrepen: Syllabus, lunch, koffie en thee
  • Doelgroep: Werknemers en zelfstandigen die willen inzetten in een betere, vlottere en efficiëntere communicatie
  • Inschrijven via: https://www.coachingent.be/verbindende-communicatie-gent